Jak przemycić warzywa – zrobić placki ziemniaczane z ich dodatkiem. Można w ten sposób przemycić na prawdę wszystko. Bardzo smaczne i zdrowe.

Składniki:

1 marchewka

3 duże ziemniaki

Mały kawałek selera

1 mała/ średnia pietruszka

1 cebula

dwa jajka (lub pół szklanki zalanego wodą utartego siemienia lnianego, czyli takiego w proszku, kupnego)

szczypta soli (opcjonalnie)

pieprz ziołowy

oregano

pół szklanki mąki pszennej lub żytniej lub jaglanej

Sos:

1 mały jogurt naturalny i  czosnek / szczypiorek / koperek lub curry (co macie i co lubicie)

Przygotowanie:

Warzywa myjemy i obieramy, ja kroję na mniejsze kawałki i wrzucam do blendera z misą. Można też zetrzeć na tarce na małych oczkach jak na placki ziemniaczane, albo na tarce na dużych oczkach i dopiero wtedy zblendować zwykłym blenderem. Jak ktoś nie ma misy z nożami do blendowania, opcja ze zwykłym blenderem jest lepsza, bo dla mnie tarcie na tych najmniejszych oczkach jest męczące, długie i bolesne.

Do zmiksowanych / utartych warzyw dodajemy całe jajka i mąkę. Mieszamy i wylewamy na patelnię lekko posmarowaną olejem (u mnie rzepakowy). Nakładam placuszki dużą łyżką stołową i przykrywam pokrywką, żeby szybciej się zrobiły i trochę uparowały, bo daję mało oleju. Po ok 4 minutach przerzucam na druga stronę i zostawiam na kolejne 4/5 minut.

Gotowe!

Smacznego!

Share:
Written by omatulu!
Mama. Nauczycielka. Dziewczęca kobieta, która chyba za dużo marzy. Ale marzyć każdy może, bo marzenia przecież mogą się urzeczywistnić.