Przy maluchu nigdy nie ma nadmiaru wolnego czasu, a zjeść coś pysznego się chce, zwłaszcza w weekend. Oto moja zdrowsza propozycja.

Składniki:

2 szklanki płatek owsianych (zblendowanych w misie blendera lub całych)

1/2 szklanki wiórek kokosowych

3 całe jajka

1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej / razowej / jaglanej / lnianej (lub pół takiej, pół takiej)

1/2 płaskiej małej łyżeczki proszku do pieczenia lub sody

1/2 łyżeczki cynamonu

1/2 łyżeczki kakao

1/2 szklanki cukru trzcinowego (lub zblendowana garść daktyli)

(garść rodzynek) – opcjonalnie

Wykonanie:

Nastawiamy piekarnik na 170 stopni z termoobiegiem.

W misie blendera miksuję płatki owsiane lub daję całe płatki. Do wszystkiego dorzucam wiórka, całe jajka i mąkę z proszkiem/sodą, cukier i cynamon z kakao. Można dodać rodzynek, jeśli ktoś lubi. Wszystko mieszam albo w misie blendera, jeśli blendowałam płatki, lub mikserem w misce – jeśli dawałam całe płatki. I gotowe! Wykładamy masę łyżką na brytfannę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy na średniej półce ok 13 minut. Max. 14, nie dłużej, bo będą twarde. Smacznego!

Share: